Na de pandemie brengt WConnecta het vrachtvervoer over de weg weer bij elkaar

De 11e editie van WConnecta, het grootste netwerkevenement van de transportwereld in Europa, vindt na een pauze van een jaar weer plaats in Barcelona, en markeert zo de terugkeer naar de normaliteit in de sector

Barcelona, 22 november 2021 - 300 professionals, 122 transportbedrijven uit heel Europa, 4225 beknopte interviews, 434 privébijeenkomsten, en meer dan 42.000 minuten netwerken vormen de kers op de taart van de 11e editie van WConnecta, de eerste editie die na de pandemie wordt gehouden.

Story image

Op 12 november was Barcelona het toneel van de nieuwste editie van het belangrijkste netwerkevenement in de vrachttransportsector: een dag gekenmerkt door optimisme, veerkracht en de wens om terug te keren naar de normaliteit van het dagelijks leven.

Dit keer werd WConnecta in een kleiner formaat en met inachtneming van uitzonderlijke veiligheidsmaatregelen vanwege de actuele gezondheidssituatie gehouden, waarbij de grootste logistieke en transportbedrijven uit 14 Europese landen elkaar ontmoetten. WConnecta versterkt zo zijn status als benchmarkevenement in de sector, een setting waarbij deelnemers met zoveel mogelijk partners in contact komen en duurzame, betrouwbare relaties ontwikkelen met de transportgemeenschap van de Alpega Group, waartoe de Teleroute en Wtransnet-vrachtbeurzen behoren.

Gevraagd naar het belang van het WConnecta evenement, zei Cecília Araújo-Behm, Sr. Manager, Head of Sales West & Southern EU voor Coyote Logistics: "Het is erg belangrijk om WConnecta bij te wonen omdat we dan in contact komen met partners waar we al zaken mee doen en ook nieuwe partners ontmoeten die kunnen uitmonden in een langdurige samenwerking. Ik zou WConnecta zeker aanraden omdat we de mogelijkheid om elkaar persoonlijk te ontmoeten erg op prijs stellen. Speeddaten is een van once favoriete onderdelen!".

WConnecta keert terug op een moment waarop de transportwereld voor de moeilijke uitdaging staat van duurzame mobiliteit. Samenwerkingen tussen bedrijven zijn belangrijker dan ooit tevoren om het aantal lege ritten te verlagen. Dat maakt WConnecta de beste plek voor transporteurs en logistieke bedrijven om hun netwerk en mogelijkheden uit te breiden voor een duurzamere groei van hun bedrijf.

Story image

TELEROUTE

TOGETHER FOR THE GOODS

Teleroute is de Europese vrachtbeurs-community voor wegtransport en biedt transportprofessionals voertuig- en vrachtaanbiedingen door vraag en aanbod voor zowel binnenlandse als internationale routes op elkaar af te stemmen.

Teleroute - naast Wtransnet en 123cargo - maakt deel uit van het vrachtbeursnetwerk van Alpega, een slimme gemeenschap van professionals op het gebied van wegtransport in Europa die ernaar streeft kostenefficiënte vrachtbeweging te bevorderen door middel van realtime samenwerking tussen de geverifieerde leden, en tegelijkertijd bedrijven te helpen hun CO2-voetafdruk te verkleinen en hun duurzaamheid te vergroten.

De Alpega Group is een toonaangevend, wereldwijd opererend bedrijf op het gebied van logistieke software dat end-to-end oplossingen aanbiedt die aan alle transportbehoeften voldoen, inclusief transportbeheersystemen (TMS) en vrachtbeurzen.

Ga voor meer informatie naar https://teleroute.com.

Olga Álvarez
Olga Álvarez Communications & Events Manager, Alpega Group