De Teleroute-vrachtbeurs, onderdeel van de Alpega Group, introduceert innovatieve klant-tot-klant-chatfunctie met realtimevertaling

Met TelerouteChat kunnen transporteurs en expediteurs sneller deals sluiten

Brussel, 18 mei 2021 – ​ Met TelerouteChat, de nieuwste innovatieve functie van de Europese vrachtbeurscommunity Teleroute, kunnen transportbedrijven in realtime met elkaar communiceren in hun eigen taal dankzij de realtime vertaling, zodat de taalbarrière niet langer een probleem vormt om zaken te doen op specifieke routes en met nieuwe partners.

Deze instant messaging-functie is de ideale tool om minder lang te moeten wachten bij het sluiten van een deal. De logistieke dienstverlener en de transporteur kunnen namelijk rechtstreeks een gesprek voeren om de voorwaarden van het contract af te stemmen en te checken of een aanbieding nog beschikbaar is.

Goederentransportcontracten kunnen vaak op het laatste moment wijzigen. Bij eventuele wijzigingen van de overeengekomen voorwaarden, kunt u dit probleem met TelerouteChat voor zijn en het snel oplossen dankzij de communicatie in realtime.

Met TelerouteChat kunt u onmiddellijk chatten met een potentiële partner of klant zonder dat hiervoor een externe toepassing nodig is. Alles is geïntegreerd in de Teleroute-interface en dit zonder extra kosten voor de gebruiker. Ook heeft u via de chat toegang tot de betrouwbaarheidscontroles van het platform zelf zodat u zeker weet dat u zaken doet met een goede partner.

Fabrice Douteaud, COO van Teleroute, zei over deze nieuwe functionaliteit: “Een van onze beloften is het waarborgen van een veilige en innovatieve samenwerkingsomgeving met geselecteerde, doordachte en specifieke diensten voor elke transportbehoefte. We hebben het hoogste aantal internationale routes binnen Europa en we begrepen dus dat in onze vrachtbeurscommunity behoefte was aan een snelle, veilige en gemakkelijke manier om te communiceren in de verschillende talen. We kondigen dan ook met trots de lancering van TelerouteChat met realtimevertaling aan, waarmee onze klanten met iedereen kunnen communiceren.”

Met TelerouteChat voegt Europa’s favoriete vrachtbeurs alweer een nieuwe functie toe aan hun dienstenportfolio die erop gericht is de transportsector te voorzien van slimme tools om zo efficiënt mogelijk te werken.

Over Teleroute

Teleroute maakt samen met 123Cargo en Wtransnet deel uit van het vrachtbeurzennetwerk van Alpega, een slimme community van wegtransportprofessionals in Europa, dat veilig en efficiënt vrachtvervoer wil bevorderen via realtimesamenwerking tussen de geverifieerde leden.

Deze samenwerking verloopt via een gebruiksvriendelijk onlineplatform waarop elke dag meer dan 200.000 vrachten en voertuigen aangeboden worden, waardoor expediteurs altijd een oplossing voor hun transportbehoeften kunnen vinden en transporteurs op elk moment vrachten kunnen vinden om zo het aantal lege ritten en de bijbehorende kosten terug te brengen.

De Alpega Group is een toonaangevend, wereldwijd opererend softwarebedrijf voor de logistieke sector dat end-to-end-oplossingen aanbiedt voor alle mogelijke transportvraagstukken, waaronder transportbeheersystemen (TMS) en vrachtbeurzen.

Voor meer informatie: www.teleroute.com