Alpega Group lanceert gratis unieke dienst voor NGO's om Oekraïne te helpen: #OnTheRoadForUkraine

Een speciale conciërgedienst stelt non-profit organisaties in staat om snel verzenders van humanitaire goederen in contact te brengen met een netwerk van 85.000 vrachtwagenchauffeurs, met persoonlijke hulp van Alpega's medewerkers

Brussel, 18 maart, 2022 - Alpega Group, een van meest toonaangevende logistieke SaaS software bedrijven in Europa, zet zich in om het transport van goederen in de toeleveringsketen te vereenvoudigen om hulp te bieden bij hulpacties in Oekraïne en voor Oekraïense vluchtelingen. Terwijl het conflict in Oekraïne zich ontvouwt, zijn honderdduizenden mensen gedwongen hun huizen te ontvluchten en hun heil in andere Europese landen te zoeken. De snelheid waarmee het conflict zich heeft versneld, creëert een urgentie om met een soepelere bevoorradingsketen hulp aan de mensen in Oekraïne te bieden.

Normaal verloopt het proces om een verzender of expediteur aan een vervoerder te koppelen via een online registratieproces, waarbij documenten worden geproduceerd die gevalideerd moeten worden en waarbij het dagen of weken kan duren voor de nodige veiligheidscontroles voltooid zijn.

Met onmiddellijke ingang kunnen NGO's en andere organisaties die humanitaire goederen naar Oekraïne en naar Oekraïense vluchtelingen vervoeren direct contact opnemen met Alpega via [email protected]. Een service agent zal de verzender dan onmiddellijk helpen om met potentiële vervoerders in contact te komen, wat kostbare tijd bespaart. Alpega zal afzien van zijn normale vergoeding voor het coördineren van het vervoer van dergelijke goederen voor NGO's en andere humanitaire organisaties.

COO van Alpega Freight Exchange, Fabrice Douteaud: "Wij staan achter alle mensen van Oekraïne. Laten we doen waar we het beste in zijn: goederen door heel Europa vervoeren en zo snel hulp bieden aan hen die dat het meest nodig hebben."

Alpega toonde eerder daadkracht en betrokkenheid in de begindagen van de coronavirus pandemie door transportflexibiliteit te bieden toen de wereldwijde toeleveringsketen verstoord was met de #ALLINTHISTOGETHER campagne, en later door transporten van het eerste COVID19 vaccin door heel Europa te coördineren. Nu laat Alpega opnieuw zien dat we er allemaal samen voor staan door de slachtoffers van het conflict in Oekraïne te helpen.

Via deze links is informatie beschikbaar voor verzenders en vervoerders.

Over Alpega Group

Die Alpega Gruppe ist ein weltweit führendes Logistik-Softwareunternehmen, das modulare Lösungen für jede Transportanforderung und logistische Komplexität anbietet. Durch die Verbindung aus besten Lösungen und Marktkompetenz ist es der Alpega Gruppe gelungen, die branchenweit einzige skalierbare End-to-End-Softwaresuite zu entwickeln.

Alpega TMS versetzt Transportprofis in die Lage, Logistik und Supply-Chain-Prozesse zu managen, und verwandelt globale und lokale Lieferketten in kollaborative Ökosysteme, in denen alle beteiligten Parteien zusammenkommen. Die einzigartig skalierbaren, eigenständigen Best-of-Breed-Lösungen von Alpega TMS stellen sicher, dass Verlader von einem System profitieren, das sich mit ihren Anforderungen weiterentwickelt, und zwar unabhängig von der Komplexität ihrer Logistikprozesse. TenderEasy ist eine erstklassige Lösung für den Frachteinkauf und ermöglicht Transportanbietern die Beschaffung von Luft-, Straßen- und Seetransporten. Die Frachtenbörsen 123cargo, Teleroute und Wtransnet sind führende europäische Marktplätze, auf denen Spot-Lieferungen und freie Lkw-Kapazitäten zusammentreffen.

Mithilfe dieser Plattformen und der darauf vorhandenen Daten sowie unseres Know-hows aus mehr als 30 Jahren Erfahrung im Transportsektor können Unternehmen ihre Lieferkettenplanung und -abwicklung optimieren – bei niedrigeren Kosten und höherer Transparenz. Zusammen schaffen die Lösungen von Alpega einen Mehrwert für Kunden. Die mehr als 85.000 Frachtführer und 200.000 Mitglieder unserer Community sind jeden Tag elektronisch miteinander verbunden, um kritische Transportprozesse erfolgreich abzuwickeln. Alpega ist in 80 Ländern der Welt präsent und beschäftigt 500 Mitarbeiter mit 31 verschiedenen Nationalitäten.

Voor meer informatie: www.alpegagroup.com